Πανελλαδικές Εξετάσεις 2014: Ξεκινούν στις 27 Μαίου


Πανελλήνιες 2014: Ξεκινούν στις 27 ΜαίουΗ ημερομηνία έναρξης για τις Πανελλαδικές Εξεατάσεις 2014 ανακοινώθηκε κατά τη συνάντηση του υπουργού Παιδείας Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου με το προεδρείο της ΟΛΜΕ.

Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, οι Πανελλαδικές 2014 θα αρχίσουν την Τρίτη 27 Μαΐου, αμέσως μετά τις εκλογές, διαψεύδοντας φήμες για πρόωρη έναρξή τους.

ΒΗΜΑ ΒΗΜΑ ΤΟ ΝΕΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΣΕ ΑΕΙ & ΤΕΙ

+ + -
ΒΗΜΑ ΒΗΜΑ ΤΟ ΝΕΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΣΕ ΑΕΙ & ΤΕΙ
Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2013
alt

Αναλυτικό ρεπορτάζ σε σχέση με το νέο Λύκειο και το τρόπο πρόσβασης σε ΑΕΙ και ΤΕΙ παρουσίασε η εφημερίδα ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ.

Οι εξετάσεις για την εισαγωγής την τριτοβάθμια εκπαίδευση διεξάγονται, μετά την απόλυση του μαθητή από το Λύκειο, σε πανελλαδικό επίπεδο με θέματα που προκύπτουν:

α) κατά ποσοστό 50%, με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και

β) κατά ποσοστό 50% από κεντρική επιτροπή εξετάσεων.

- Οι μαθητές της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου με την έναρξη του σχολικού έτους και όχι αργότερα της 20ης Σεπτεμβρίου επιβεβαιώνουν οριστικά την Αρχική Δήλωση Ομάδας Μαθημάτων Προσανατολισμού, που έχουν υποβάλει στην σχολική τους μονάδα προ της λήξης του προηγούμενου διδακτικού έτους.

- Έκαστος μαθητής επιλέγει μια Ομάδα Μαθητών Προσανατολισμού υποχρεωτικά που αντιστοιχεί σε συγκεκριμένα Επιστημονικά Πεδία Σχολών και Τμημάτων Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης στις οποίες επιθυμούν την εισαγωγή τους.

- Ο καθορισμός του συντελεστή βαρύτητας σε ένα μάθημα ανά Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση πραγματοποιείται έπειτα από πρόταση της γενικής συνέλευσης του αρμόδιου τμήματος προς τον υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία περιέχεται σε αυτόν έως την 1η Μαρτίου έκαστου έτους.

- Για τον υπολογισμό του Βαθμού Πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προσμετράται και ο βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης (ΠΒΑ).

- Για την προσμέτρηση αυτή ο γενικός βαθμός προαγωγής της Α΄ και της Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου και ο γενικός βαθμός απόλυσης της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου, εφόσον έκαστος είναι μεγαλύτερος της μιας μονάδας σε σχέση με τον Μ.Ο των τεσσάρων ανά Ομάδα Προσανατολισμού μαθημάτων που εξετάζονται σε πανελλήνιες εξετάσεις, αναπροσαρμόζεται ώστε να μην απέχει περισσότερο από μια μονάδα από τον βαθμό του Μ.Ο και στη συνέχεια ο αναπροσαρμοσμένος «προαγωγικός» βαθμός της Α΄ Λυκείου πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 0,4, της Β΄ Λυκείου 0,7 και ο «απολυτήριος» της Γ΄ τάξης με συντελεστή 0,9.

- Το άθροισμα των τριών διαιρούμενο δια 2 αποτελεί τον ΒΠΑ (μέχρι τρίτο δεκαδικό στοιχείο).

- Το εν λόγω πηλίκο λογίζεται ως πέμπτος βαθμός για την εισαγωγή του μαθητή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

- Σε περίπτωση που βαθμός προαγωγής ή απόλυσης είναι μεγαλύτερος μέχρι και μια μονάδα σε σχέση με τον Μ.Ο των τεσσάρων ανά Ομάδα Προσανατολισμού μαθημάτων που εξετάζονται σε πανελλήνιες εξετάσεις ο βαθμός αυτός δεν αναπροσαρμόζεται, αλλά πολλαπλασιάζεται ως έχει με τον προβλεπόμενο ανά τάξη συντελεστή.

- Σε περίπτωση που ο βαθμός προαγωγής ή απόλυσης είναι μικρότερος σε σχέση με τον Μ.Ο των τεσσάρων ανά Ομάδα Προσανατολισμού μαθημάτων, ο βαθμός αυτός αναπροσαρμόζεται προς τα άνω κατά μια το πολύ μονάδα (και μέχρι του ορίου του Μ.Ο) κατά τον υπολογισμό με τον ανά τάξη προβλεπόμενο συντελεστή.

Η ΕΞΙΣΩΣΗ που μας βάζει στο πανεπιστήμιο

Παρουσίαζονται πίνακες και σχόλια με ενδεικτικά παραδείγματα ανά επιστημονικό πεδίο που αφορούν τον νέο τρόπο πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση, συνυπολογίζοντας τις επιδόσεις στις τρεις τάξεις του λυκείου και στις πανελλαδικές εξετάσεις.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 1

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ & ΝΟΜΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΛΥΚΕΙΟ                                                                Βαθμός                         Προσαρμοσμένος Βαθμός

Βαθμός Προαγωγής Α΄ Λυκείου                          17                                               17

Βαθμός Προαγωγής Β΄ Λυκείου                          18                                               17

Βαθμός Προαγωγής Γ΄ Λυκείου                          19                                                17

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ                            Βαθμός                                Μ.Ο. 4 μαθημάτων

Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία                 15                                                16  

Αρχαία Ελληνικά                                                     14

Ιστορία                                                                     17

Λατινικά                                                                   18

ΒΑΘΜΟΣ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΑΠΟΛΥΣΗΣ (ΒΠΑ)    (17χ0,4 + 17χ0,7 + 17χ0,9) / 2 = 17

ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΒΑΘΜΩΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ                  15 + 14 + 17 + 18 + 17 = 81

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 2

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ

ΛΥΚΕΙΟ                                                                 Βαθμός                   Προσαρμοσμένος Βαθμός

Βαθμός Προαγωγής Α΄ Λυκείου                          16                                           17

Βαθμός Προαγωγής Β΄ Λυκείου                          17                                           18

Βαθμός Προαγωγής Γ΄ Λυκείου                          17                                           18

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ                            Βαθμός                       Μ.Ο. 4 μαθημάτων

Νεοελληνικής Γλώσσα και Λογοτεχνία                 18                                      18,688

Φυσική                                                                     18,25

Χημεία                                                                       19

Βιολογία                                                                    19,5

ΒΠΑ                                                             (17χ0,4 + 18χ0,7 + 18χ0,9) / 2 = 17,8

ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΒΑΘΜΩΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ     18 + 18,25 + 19 + 19,5 + 17,8 = 92,55

Πηγή: ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ


ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ 2013

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗΣ Μηχανολογων Οχηματων Τ.Ε. Θεσσαλονικη

ΓΙΑΝΝΑΚΟΣ  ΜΑΛΑΜΑΣ Μηχανολόγων Μηχανικών-Βιομηχ.Σχεδιασμού Τ.Ε. Κοζάνη

ΔΑΡΑΒΙΓΓΟΣ ΚΩΣΤΑΣ Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού

ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Η/Υ Πολυτεχνείο Ξάνθης

ΖΟΥΝΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑ Λογοθεραπεία Ιωάννινα

ΚΑΝΕΛΛΗ ΣΕΜΙΝΑ Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Η/Υ Πολυτεχνειο Ξάνθη

ΚΑΡΑΔΗΜΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ Αστυφυλάκων

ΚΟΚΟΒΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ Μηχανικών Αυτοματισμού Τ.Ε. Θεσσαλονίκη

ΚΟΛΤΣΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Η/Υ Πολυτεχνειο Ξάνθη

ΜΑΛΑΚΟΥΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Η/Υ Πολυτεχνείο Βόλος

ΜΑΣΙΝΑΣ ΜΑΝΩΛΗΣ Εκπαιδευτικών Μηχανικών Μηχανολογίας ΑΣΠΑΙΤΕ Αθήνα

ΜΠΑΛΑΤΣΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ Οργάνωση-Διοίκηση Επιχειρήσεων Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Θεσ/νίκη

ΜΠΟΣΚΟΥ ΠΩΛΙΝΑ Τεχνολογία Τροφίμων Καρδίτσα

ΝΤΑΝΤΟΥ ΜΑΤΟΥΛΑ Πολιτικών Μηχανικών Πολυτεχνείο Ξάνθη

ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ Μηχανολόγων Μηχανικών Τ.Ε. Θεσσαλονίκη

ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΣΤΕΛΛΑ Νοσηλευτικη Ιωάννινα

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΤΩΝΙΑ Διατροφή και Διαιτολογία Καρδίτσα

ΣΕΡΕΤΗ ΑΛΕΞΙΑ Μαθηματικό Σάμος

ΣΚΟΡΔΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Μηχανικων Παραγωγης και Διοίκησης Πολυτεχνείο Ξάνθη

ΤΗΝΕΛΕΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΣ Οικονομικών Επιστημών Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Θεσ/νίκη

ΧΡΥΣΙΚΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ Βιολογία Θεσσαλονίκη



ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2013-2014


  ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ 1η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ 2013

ΔΕΥΤΕΡΑ 27 ΜΑΪΟΥ 2013


                                            ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
                                                                           

                                                                              ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Ειδικά Σχόλια:

Θέμα Α:

Θεωρία

Θέμα Β:

Τα ερωτήματα Β1, Β2 εξετάζουν βασικές γνώσεις. Το ερώτημα Β3 είναι, ίσως, το πιο δύσκολο από όλα τα θέματα, καθότι η επιτυχής αντιμετώπισή του απαιτεί λεπτούς αλγεβρικούς χειρισμούς.
 

Θέμα Γ:

Απευθύνεται σε καλά προετοιμασμένους υποψηφίους και κυρίως τα ερωτήματα Γ2 και Γ3.

Θέμα Δ:

Το θέμα αναφέρεται σε ένα μεγάλο μέρος της ύλης του Διαφορικού και Ολοκληρωτικού Λογισμού. Η επίλυση του θέματος αυτού απαιτεί πολύ καλή προετοιμασία και βαθιά κατανόηση των εννοιών.

Γενικά Σχόλια

 

  • Καλύπτεται μεγάλο μέρος της ύλης.
  • Υπάρχει κλιμάκωση των θεμάτων ως προς τη δυσκολία, με εξαίρεση το ερώτημα Β3.
  • Η καλή γνώση της ύλης προηγουμένων τάξεων ήταν απαραίτητη
  • Τ α θέματα ήταν εκτεταμένα και η σωστή διαχείριση του χρόνου από τους υποψηφίους ήταν σημαντικός  παράγοντας για την επιτυχία, ειδικά με το ερώτημα Β3.
  • Τα θέματα είναι τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών και απαιτούν ειδικές τεχνικές, που ίσως δεν προωθούν την έλξη και την αγάπη των μαθητών στα Μαθηματικά.

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία προτίθεται να ανοίξει ουσιαστικό διάλογο με μελέτη και διερεύνηση, για το περιεχόμενο και τον τρόπο εξέτασης των Μαθηματικών στις Πανελλήνιες Εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο
της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Ο Πρόεδρος                                                                                            Ο Γενικός Γραμματέας
Γεώργιος Δημάκος                                                                                    Εμμανουήλ Κρητικός
Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών                                                   Λέκτορας Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών


ΘΕΜΑΤΑ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ 2013

ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΥ ΣΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΑΡΙΣΤΕΡΑ